Integraatio sopii verkkosivultaan myynnille liidejä kerääville Easoftin käyttäjille, joilla on käytössä tai tulossa käyttöön ActiveCampaign-ohjelmisto markkinoinnin automaatiota varten. Integraation avulla on mahdollista mm. jalostaa nettisivulta kerättyjä liidejä ennen myynnille siirtämistä, automatisoida myyjien tekemää työtä asiakaspalautteen keräämisessä, parantaa mainosalustojen kannattavuuden seurantaa ja tehostaa maksettua digimainontaa.
Valmis toteutus löytyy WordPress-sivustolle asennettavana lisäosana, mutta integraatio on mahdollista toteuttaa myös muita sivualustoja käyttäville yrityksille.
Toteutuksessa on mahdollista määritellä tarkat ehdot tietojen siirtämiselle Easoftin ja ActiveCampaignin välillä. Esimerkiksi sivustolla arvontaan osallistuneille tai oppaan ladanneille voidaan asettaa lisäehtoja, kuten palaaminen sivustolle ja useamman sivun lukeminen, ennen kuin nämä siirretään ActiveCampaignista Easoftiin myyjien käsiteltäviksi. Välitettävät tiedot ovat myös vapaasti valittavissa, joten myynnille voi lähettää hyödyllistä lisätietoa esimerkiksi liittyen markkinointikampanjoihin tai sisältöihin, joista kontakti on ollut kiinnostunut.
Easoftista voidaan välittää tietoa ActiveCampaignin suuntaan esimerkiksi asiakkaan myyntistatuksen mukaan, jolloin esimerkiksi jo tarjouksen saaneet henkilöt voidaan poistaa mainosyleisöistä ja sähköpostiautomaatioista ja kaupan tehneistä asiakkaista voidaan ActiveCampaignin kautta lähettää tieto mainosalustoille, kuten Meta ja Google Ads. Saadessaan tiedot myös verkkosivun ulkopuolella tapahtuneesta kaupasta, mainosalustojen algoritmit oppivat hankkimaan todennäköisimmin kauppaan johtavia liidejä ja mainoskampanjoiden kannattavuutta voi arvioida suoraan alustojen omista seurantanäkymistä.
Näin integraatio toimii:
Asennus tehdään WDS:n automaatioasiantuntijan avulla.
1. Aluksi WDS:n asiantuntijan kanssa käydään läpi, miten yritys tällä hetkellä kerää liidejä ja asiakastietoa verkkosivultaan ja miten tätä tietoa hyödynnetään myynnissä. Tämän perusteella kartoitetaan asiat, joita halutaan automatisoida integraation avulla.
2. Jos käytössä on WordPress-sivu, asennetaan WDS:n lisäosa. Lisäosaan asetetaan Easoftin ja ActiveCampaignin rajapintojen avaimet ja määritetään, mitkä tietokentät vastaavat toisiaan näissä järjestelmissä. Jos käytössä on jokin muu verkkosivualusta, toteutetaan sopiva ratkaisu koodarin kera.
3. Sekä Easoftin että ActiveCampaign päähän määritellään, milloin tietoa halutaan välittää toiseen järjestelmään.
4. ActiveCampaigniin tehdään tarpeen mukaiset uudet automaatiot, esimerksi jos halutaan siirtää kaupat tehneitä asiakkaita eri listalle markkinointiautomaatioon tai jos halutaan välittää tieto kaupasta jollekin mainosjärjestelmälle (esim. Google Ads ja Meta).
5. Ennen varsinaista käyttöönottoa testataan, että tieto liikkuu halutulla tavalla ja määritetyt automaatiot toimivat oikein.
Active Campaign / WordPress
Kumppaniyritys:
Markkinointitoimisto WDS Oy
Jätä yhteydenottopyyntö
Jätä yhteydenotto alla olevalla lomakkeella, niin sinuun ollaa pian yhteydessä keskustellaksemme lisää haluamastasi Easoftin integraatiosta!
"*" näyttää pakolliset kentät