Näppärä&Kätevä on 2012 perustettu rakentamisen ja sähköurakoinnin liike Tampereen alueella. Toimitusjohtaja Joni Turtiainen kertoo yrityksen käyttäneen Easoftia jo kuusi vuotta:
“Easoft on meillä käytössä kokonaisvaltaisena rakennusalan ohjelmisto -työkaluna. Se kulkee mukana aina sieltä ensikontaktista asiakkaaseen siihen asti, että tilaus on tehty.”
Mitä kokonaisvaltaisuus käytännössä tarkoittaa?
“Me tehdään Easoftissa tarjoukset. Samalla saadaan asiakkuudelle tilausnumero. Sitten tilataan Easoftilla tavarat: sillä ne tulee meille tänne valmiiksi hallille numeroituna. Sen jälkeen työntekijät ottaa ne täältä matkaan ja käy asentamassa – toimii logistiikan kumppanina myös hyvin. Dokumentointipuoli Easoftissa on meillä ollut yksi avainasemassa oleva ohjelmiston osa, minkä takia siihen päädyttiin.”
Easoftin avulla yrityksen toiminnan hallinta on siis tehokasta: toimintoja saadaan automatisoitua ja tieto ja toiminnot kulkevat saumattomasti vaiheesta toiseen Turtiainen pitää tärkeimpänä syynä Easoftin valintaan kuitenkin helppoa dokumentointityökalua. Tähän on syy.
Rakennusalan ohjelmisto, jolla on helppo dokumentoida
Turtiaisen mukaan Näppärä&Kätevä on ollut edelläkävijä rakennus- ja sähköalan dokumentointikulttuurin muutoksessa:
“Yritys on aikanaan ruvennut ensimmäisten joukossa tekemään työmaalta dokumentointia. Nykyään meillä kuvataan jokainen työvaihe. Ja jokaista työvaihetta pääsee tilaajat seuraamaan.”
Easoftissa dokumentoinnin pystyy hoitamaan kuka tahansa näppärästi, sillä käyttöliittymässä on todella panostettu käyttäjäystävällisyyteen ja sovellus on tehty toimimaan erityisen hyvin myös puhelimella:
“Dokumentointia tekee meillä kaikki työntekijät kaikissa työvaiheissa, niin tarjouslaskennassa kun työmaatoteutuksessakin.”
Joni suosittelee Easoftia erityisesti rakennusalan toiminnanohjaukseen:
“Easoftia ohjelmistona lähtisin suosittelemaan meidän alalla toimiville yrityksille, miksei tietenkin muuallekin, mutta mä näkisin et rakentamisen puoli on se missä tää ohjelmisto on niinkun omiansa.”
Lopuksi Joni nostaa esiin asian, jota moni muukin asiakkaamme on jopa ihmetellen kiitellyt:
“Asiakaspalvelussa vastaa aina joku puhelimeen ja yleensä vielä silleen, että kun sinne soittaa, niin se vastaaja kuulostaa siltä, että se tietäisi kuka soittaa – se on mun mielestä positiivinen asia – eli he tuntee asiakkaansa.”