”Työssäni parasta on, että ongelma jota on lähdetty ratkaisemaan, on todellinen” -Aatu Liikanen

01.04.2020 | Blogi, Työntekijäkokemus

Aatu Liikanen

Etusivu / Blogi / ”Työssäni parasta on, että ongelma jota on lähdetty ratkaisemaan, on todellinen” -Aatu Liikanen

Liikasen Aatu tässä terve! 

Nyt on minun vuoroni esittäytyä täällä blogissa. Vastuullani on Easoft Docsin pyörittäminen ja tässä tehtävässä aloitin noin puolisen vuotta sitten.

Mikä Easoft Docs on?

Katsotaampa heti alkuun, mikä se Easoft Docs oikein on. Easoft Docs sai alkunsa asiakkaidemme tarpeesta. Monet yritykset tarvitsivat työkohteista erilaisia raportteja, kuten työmaapäiväkirjoja, kuntoraportteja ja lopputarkastuspöytäkirjoja. Raportteihin piti olla fiksun näköisiä, ja niihin piti saada tekstiä, kuvia ja sähköiset allekirjoitukset. Ja täyttäminen piti onnistua nopeasti puhelimella.

Easoft Docs on tähän tarpeeseen kehitetty mobiilidokumentointisovellus. Sillä saat tarpeisiisi sopivat raporttipohjat, joiden täyttäminen on nopeaa ja hallinnointi helppoa.

Toimivaa dokumentointisovellusta on vaikea kehittää “siinä sivussa”, vaan siihen pitää keskittyä täysillä. Me perustettiinkin oma yhtiö, Easoft Docs Oy, joka keskittyy pelkästään tämän ongelman ratkaisemiseen. 

Päivittäistä kehittymistä

Päivittäinen työni on kehitystä, myyntiä, käyttöönottoa sekä hallinnollisia hommia. Myyntityöstä minulla oli kokemusta ennestään, mutta muut osa-alueet ovat tuoneet paljon uutta. Ehdottomasti suurimmat opinkappaleet ovat liittyneet tuotteen kehittämiseen product ownerin roolissa.

Kehityksessä on oltava jo muutama askel edellä menossa, jotta saa kokonaiskuvan pysymään hallinnassa. Onneksi saan tehdä kehitystä yhteistyössä huippu designerin ja kehittäjien kanssa!

Uusien ominaisuuksien kehittäminen lähtee siitä, että pyritään ymmärtämään asiakkaan ongelma mahdollisimman hyvin. Ominaisuutta ei aleta heti koodaamaan vaan se on suunniteltava huolellisesti ja mietittävä tarkkaan, mihin kaikkeen sen halutaan vaikuttavan ja miten.

Teemme ensin klikkailtavan demon Adobe XD:hen. Sen avulla voin koeponnistaa ideat ja kerätä palautetta asiakkailta. Tavoite on, että ominaisuus on mietitty loppuun asti ennen kuin sitä aletaan oikeasti koodaamaan järjestelmään. Tulee todella hyvä fiilis, kun on suunniteltu jotakin uutta ominaisuutta kauan, ja sitten se saadaan kehitettyä ja otettua käyttöön. Ja tämän kruunaa asiakkaalta saatu palaute, että ominaisuus on hyödyllinen.

Innostava hyppy tuntemattomaan

Olen mielestäni innostunut ja avoin. Uskallusta ja tietynlaista rohkeuttakin vaati hypätä Easoft Docsin puikkoihin. Luotto oli kuitenkin siihen, että tää on hyvä juttu vaikka mitään konkreettisia ei paljoakaan ollut valmiina kun aloitin työni. Työssäni parasta on, että ongelma jota on lähdetty ratkaisemaan, on todellinen. Asiakkaamme todellakin haluavat parantaa omaa raportointiaan työkohteista. Ja Easoft Docs on oivallinen työkalu siihen!

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

OPAS TOIMINNANOHJAUS­JÄRJESTELMÄN VALINTAAN

Lataa maksuton opas!

Kirjoitimme oppaan siitä, mitä tulee ottaa huomioon toiminnanohjausjärjestelmää valittaessa asennusliiketoimintaan. Laitoimme oppaan jakoon maksutta, lataa siis omasi ja vältä yleisimmät virheet toiminnanohjausjärjestelmän valinnassa!

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

Miksi vertailussa ollaan päädytty Easoftiin?

Vertailtuamme eri vaihtoehtoja, päädyimme Easoftiin koska...

Lue 5 tärkeintä syytä, miksi asiakasyrityksemme
ovat päätyneet Easofttoiminnanohjausjärjestelmään