”Työni on pitkälti kommunikointia asiakkaan ja Easoftin välillä. Tämä seikka tuo haastetta, mutta on myös se asia mikä tässä työssä kiehtoo eniten” – Lauri Palmu

20.12.2019 | Blogi, Työntekijäkokemus

Easoft tukipalvelu

Etusivu / Blogi / ”Työni on pitkälti kommunikointia asiakkaan ja Easoftin välillä. Tämä seikka tuo haastetta, mutta on myös se asia mikä tässä työssä kiehtoo eniten” – Lauri Palmu

Tällä viikolla esittelemme lisää työntekijöitä, vuorossa on Lauri Palmu. Laurin vastuulla on Easoftin tuki. Joten jos olet meidän tukipuhelimeen soittanut, on Laurin lämpöä huokuva ääni sinulle varmasti jo tuttu!

Annetaan Laurin itse kertoa:

Olen työskennellyt täällä Easoftin Vantaan toimistolla nyt noin vuoden ajan. Aiempaa kokemusta IT-puolelta ei ollut, mutta asiakaspalvelutyöstä kyllä useampi vuosi. Alanvaihtajana minäkin siis taloon tulin. Opettelemista on ollut kyllä paljon, mutta se on ollut
mukavaa ja mielenkiintoista.

Päivittäin tukipyyntöjä asiakkailta tulee 10–15 kappaletta, niin puhelimitse kuin sähköpostillakin. Sen muutoksen olen huomannut, että tänä päivänä yhä useampi soittaa ennemmin kuin laittaa viestiä. Tuntuu, että kynnys yhteydenottoon on matala ja niinhän sen kuuluukin olla! Kysymyksiä tukeen tulee aivan laidasta laitaan, mutta yleisimpiä aiheita tukipyyntöihin on laskutuksen ja rajapintojen asiat. Väliin tuntuu, että olisi hyvä tuntea kaikki muutkin ohjelmistot ja puhelinten asetukset, että osaisi neuvoa kaikessa mitä kysytään.

Vääriä kysymyksiä silti tietenkään ei ole, ja yhdessä selvitetään pulma kuin pulma. Yleensä ongelmat ratkeavat jo puhelun aikana, mutta kehityksen kaverit työskentelevät nurkan takana, joten jeesiä haastavimpiin asiakaskeisseihin saa aina. Muutenkin meillä on Easoftilla hyvä yhteishenki ja työilmapiiri. Kellään ei pipo turhaan purista päätä.

Työni on pitkälti kommunikointia asiakkaan ja Easoftin välillä. Tämä seikka tuo haastetta, mutta on myös se asia mikä tässä työssä kiehtoo eniten.

Lauri Palmu

Päivittäin tulee myös talon sisäisiä tukipyyntöjä ja olen kuullut juttua, että uusille easoftilaisille minut on esitelty työkaverina, joka tuntee “Easoftin läpikotaisin”. Jokainen työpäiväni on erilainen. Aamulla töihin tullessa ei tiedä, millaisia ongelmanratkaisuja päivän aikana eteen tulee. Yritysten toimintatavat ovat erilaisia ja jokaisella on omat tavoitteet, mihin käyttää Easoftia. Moneen se kyllä taipuukin, mutta toisinaan on uskallettava ehdottaa jotakin kompromissia tai sitten on vietävä asiakkaan toiveet kehitysideana eteenpäin. Työni on pitkälti kommunikointia asiakkaan ja Easoftin välillä. Tämä seikka tuo haastetta, mutta on myös se asia mikä tässä työssä kiehtoo eniten.