Luotettava tuttava suositteli Easoftia Sami Päijäselle ja nyt toiminnanohjausjärjestelmä on ollut Lämpöpalvelun kumppani jo vuodesta 2019 asti. Sami Päijänen tiivistää yhteen lauseeseen syyn sille, miksi Easoft ERP on Lämpöpalvelulla käytössä:
”Me pyritään tekemään toimintaprosessit mahdollisimman henkilöriippumattomiksi, jolloin ollaan myös pakotettu parantamaan omaa toiminnan laatua ja sitä kautta saamaan toiminnastamme tehokkaampaa, laadukkaampaa ja tuottavampaa.”
Easoft toiminnanohjausjärjestelmä onkin Anun ja Samin mukaan laajassa käytössä:
“Kaikki toiminnan osa-alueet on siellä, poislukien taloushallinto. Näinhän se järjestelmä on oikeastaan tarkoitettukin – toiminnan ohjaukseen.”
“Lisäksi dokumentointityökalua käytetään huoltodokumenttien tekoon ja käyttöönottopöytäkirjojen tekoon, – ja myynti tekee asiakaskäyntien dokumentoinnin sinne.”
“Kaikki mitä on tehty aikaisempina vuosina löytyy sieltä helposti, kaikki tieto!”
– Anu Rautjoki, Lämpöpalvelu
Alkuaikoina Lämpöpalvelun toiminta pyöri käytännössä ruutuvihon ja fläppitaulun varassa. Ensimmäinen kehitysaskel oli muovitaulu, missä oli pyyhittävä tussi käytössä:
“Jos vertaa siihen mies ja Hiace, vihko tai fläppitaulu, mikä meilläkin on ollut käytössä aikanaan kun aloitettiin… – ja semmonen Excel-perustainen yksi ohjelmisto oli jossain vaiheessa.”
Easoft muutti positiivisessa mielessä kaiken:
“Kyllähän se nimenomaan ammattimaistaa sitä toimintaa ihan kaikkilla!”
Easoftin käyttöönotto sujui hyvin ja ongelmiin saa apua:
Easoftin käyttöönotosta on jo kauan sillä Lämpöpalvelu on käyttänyt ohjelmaa vuodesta 2019 asti, jolloin tuttava suositteli järjestelmää Samille. Tällöin sekä Lämpöpalvelu että Easoft olivat kooltaan pienempiä toimijoita. Vaikka muistikuvat näistä ajoista ovat jo hieman hämärtyneet, kokee Sami, ettei isompaa ongelmaa prosessissa ollut:
“Se sujui ihan hyvin. Jos minkään tietyn järjestelmän kanssa ei ole tullut ikinä ongelmia niin vastaaja valehtelee”,
Sami toteaa pilke silmäkulmassa ja lisää vielä:
“Ei mitään syviä haavoja ole kuitenkaan jäänyt.”
Anu Rautjoen mukaan Lämpöpalvelussa arvostetaan sitä, että vastaan tuleviin ongelmiin saa helposti apua ja tieto kulkee:
“Jos on tullut jotain uusia päivityksiä ja muutoksia, niin kun soittaa vaikka sinne Easoft infoon, niin sieltä on saanut aina pätevää, hyvää palvelua. Ja tieto tulee perille.”
Sami suosittelee Easoftia laajasti yrityksille, jotka toimivat aktiivisesti asiakasrajapinnassa:
Sami on nähnyt oman uransa aikana laajasti eri yrityksiä kuten yhteistyökumppaneita ja asiakkaita. Näistä kohtaamisista on jäänyt sellainen olo, että moni yritys hyötyisi Easoftin kaltaisesta toiminnanohjausjärjestelmästä, toimialasta riippumatta. Siksi Sami suosittelee Easoftia monen tyyppisille yrityksille:
“Easoftin järjestelmä sopii varsin laajalle joukolle erityyppisiä yrityksiä, jotka toimii asiakaspinnassa. Potentiaalia tuolla kentällä on – aika ohkasella menee moni vielä. Tietotekninen toiminnanohjausjärjestelmä ammattimaistaa toimintaa ihan joka osa alueella. En näe rajauksia siinä, mihinkä se ei voisi sopia.”
Anu puuttuu puheeseen, haluten vielä painottaa tiedonhallinnan merkitystä:
“Kaikki mitä on tehty aikaisempina vuosina löytyy sieltä helposti, kaikki tieto!”
Jatkuvasti kehittyvälle Easoftille Samilla on ainoastaan yksi toive:
“Olen täysin vakuuttunut, että me ei hyödynnetä kaikkia niitä ominaisuuksia, mitä me voitaisiin hyödyntää. Tiedän, on YouTube-kanavaa ja on infoa ja on vaikka mitä, mutta se on niin hankala löytää arjesta aikaa, että teidän pitäisi jollain tapaa aktivoida meitä hyödyntämään paremmin kaikkea, mitä teillä on siellä.”
Katso lisää Easoft kokemuksia täältä.
Voit myös varata ajan maksuttomaan palaveriin, jossa perehdymme juuri sinun yrityksesi tarpeisiin!