Konehuollon toiminnanohjaus yhtenäisti käytänteet – Ponssen kokemus Mapletista

01.11.2024 | Blogi, Kokemuksia

Etusivu / Kokemuksia / Konehuollon toiminnanohjaus yhtenäisti käytänteet – Ponssen kokemus Mapletista

Maplet on helpottanut Ponssella konehuollon suunnittelua sekä tilausten tekemistä, kalenterointia, viestintää ja raportointia.

Marko Iivanainen työskentelee Ponsse OyJ:llä Pohjois-Suomen aluehuoltopäällikkönä. Ponsse valmistaa metsäkoneita ja pitää itse huolen myös niiden huollosta ja myynnistä.

Ponsse on ottanut Mapletin käyttöön kiertävän huoltotyön toiminnanohjaukseen ja yhteistyöhön ollaan Markon mukaan erittäin tyytyväisiä:

“Yhteistyö on ollut Mapletin kanssa enemmän verrattavissa kumppanuuteen, että oon todella tyytyväinen kyllä.”

Mitä konehuollon toiminnanohjaus Mapletilla tarkoittaa?

Marko kuvaa Mapletin tuomaa muutosta monitasoisesti, sillä Maplet sähköisti koko huoltoprosessin:

“Mapletin avulla pystytään tekemään meille sähköiset työtilaukset ja sitä myötä raportit lopulta asiakkaalle. Asentaja raportoi tällä työkalulla hyvin yksityiskohtaisesti tehdyn työn, jonka jälkeen se raportti menee esihenkilölle hyväksyttäväksi ja lopulta sen jälkeen asiakkaalle sähköpostiin. Lisäksi pystymme hallinnoimaan järjestelmän kautta tulevia huoltotarpeita ja korjauskohteita.”

Käytännössä Maplet on siis helpottanut ja tehostanut Ponssen konehuollon suunnittelua sekä tilausten tekemistä, kalenterointia, viestintää ja raportointia. Töiden suunnittelua helpottaa myös se, että Mapletissa huoltokohteet ja kalusto nähdään karttanäkymässä yhdessä kalenterin kanssa. Myös huoltohistoria nähdään helposti.

Kun huoltoprosessi etenee yhden järjestelmän kautta, toimintatavat on helppo yhdenmukaistaa ja oikea tieto kulkee ilman paperisotkua automaattisesti henkilöltä toiselle:

“Meillä paljon hoidettiin asioita aikaisemmin ihan paperilla, ja niitä jaettiin… ja joka korjaamolla oli vähän omat toimintatavat. Yksi syy miksi haluttiin lähteä tähän oli, että me haluttiin yhtenäistää meidän toimintatapoja ja lisäksi selkeyttää sitä, mitenkä aamulla päivä lähtee käyntiin.”

Ponssen kokemus Mapletin käyttöönotto-prosessista

Maplet-ohjelmisto räätälöidään aina yrityksen tarpeiden mukaiseksi ja käyttöönotto toteutetaan asiakkaiden kanssa tiiviissä yhteistyössä. Marko onkin käyttöönottoprosessiin tyytyväinen:

“Käyttöönotto sujui erittäin hyvin, koska pohjatyöt ja siihen suunnitteluun käytettiin hyvin aikaa ja lisäksi lähdimme sitä toteuttamaan eka vain muutamalla toimipisteellä. Siinä ajettiin sitä ohjelmaa sisään ja etittiin vielä mahdollisia korjaus- tai parannustarpeita.”

Myös ongelmatilanteista ollaan selvitty hyvin eteenpäin:

“Pieniä pukeja on tullut, mutta ne on kyllä todella nopeasti saatu aina korjattua ja yhteydenpito on ollut helppoa.”

Marko suositteleekin järjestelmää kaikille korjaamoille, joilla on paljon henkilöstöä ja huollettavaa:

“Järjestelmä on erittäin hyvä kaikille korjaamoille, joilla on paljon henkilöstöä ja pitää hallita suuria huoltokonaisuuksia – ja varsinkin jos se on omaa kalustoa, et tehdään niinku sisäisiä työtilauksia.”

Tutustu Easoft Mapletiin tai varaa ilmainen esittely täältä >>

Katso Maplet-esittelyvideot

Katso video Mapletin ominaisuuksista ja hyödyistä yrityksellesi!

B2B-myyntityökalu

Katso Maplet B2B-myynti-työkalun esittelyvideo.

B2C-myyntityökalu

Tutustu videolla Easoft Maplet B2C -luukkumyyntityökaluun!

Kenttähuolto

Kenttähuollon ja -asennuksen esittelyvideo!