”Suositusten kautta tultiin siihen lopputulokseen, että Easoft on meille paras ratkaisu.” – Konsta Peltokorpi, Väriset

03.03.2025 | Kokemuksia

Etusivu / Kokemuksia / ”Suositusten kautta tultiin siihen lopputulokseen, että Easoft on meille paras ratkaisu.” – Konsta Peltokorpi, Väriset

Konsta Peltokorpi tiivistää Easoftin parhaan puolen paljon kertovaan lauseeseen:

“Ehkä jopa tärkein juttu on se, että kaikki liiketoimintaan liittyvä tieto on yhdessä paikassa.”

Värisetin liiketoiminnan ytimessä ovat ulkomaalaukset ja kattojen pinnoitukset. Lisäksi Väriset tekee muita katon huoltoon liittyviä toimenpiteitä kuten räystäskourujen ja kattoturvatuotteiden asennuksia.

“Me käytetään Easoftia aika kattavasti – että se on ihan tosi oleellinen osa meidän yritystoimintaa – Ihan sieltä myynnistä ja asiakashankinnasta sinne lopputarkastukseen ja laskutukseen asti. Kaikki pyörii sieltä Easoftin kautta.”

Huolto- ja asennusliiketoimintaa tekevä Väriset valitsi Easoftin suositusten perusteella

Miten maalaus- ja kattohuoltotöitä tekevä Väriset päätyi Easoftin asiakkaaksi? Suosituksilla oli Konstan mukaan merkittävä vaikutus:

“Me vertailtiin muutamaa eri toiminnanohjausjärjestelmää ja tultiin tuttavien suositusten kautta sitten siihen lopputulokseen, että Easoft on meille kaikista paras ratkaisu.”

Easoft on hyvin suosittu kasvavien rakennus- ja remonttialan, LVIS-alan sekä monenlaista huoltoliiketoimintaa tekevien yritysten keskuudessa.

Värisetillä ei aiemmin ollut varsinaista toiminnanohjausjärjestelmää käytössä, joten Easoftin myötä saatiin iso kehitysloikka tiedonkulkuun, hallintoon ja yrityksen päivittäisiin toimintoihin:

“Aikaisemmin meillä ei edes ollut varsinaista toiminnanohjausjärjestelmää käytössä, vaan meillä oli vaan asennuskalenteri ja sitten tämmönen työajan seurantajärjestelmä. –

Pystyttiin vakiinnuttamaan meidän toimintamalleja ja tavallaan sitä kautta kehittämään sitä meidän liiketoimintaa.”

Uuden ohjelman käyttöönotto sujui hyvin, kun siihen valittiin vastuuhenkilö

Käyttöönotto sujui Konstan mukaan hyvin, eikä häirinnyt päivittäistä tekemistä:

“Ainahan ku tuommonen uusi järjestelmä otetaan käyttöön niin… tottakai ne on sillä tavalla isoja prosesseja. Mutta semmonen muistikuva siitä on, että se kuitenki meni kaikin puolin sujuvasti. –

Olisko ollu muutama kuukausi kokonaisuudessaan. Meillä oli yksi vastuuhenkilö, kuka vastasi meidän päästä siitä käyttöönotosta, niin käytännössä sitten muille se ei näkynyt mitenkään muuten kuin, että otettiin järjestelmä käyttöön ja that’s it.”

Kaikki liiketoimintaan liittyvä tieto on nyt yhdessä paikassa, mikä säästää aikaa ja mahdollistaa kehityksen

Palaute uudesta järjestelmästä Värisetin sisällä oli hyvää, sillä Easoft helpotti ja yksinkertaisti kaikkien työtä:

“Pelkästään positiivista palautetta siitä tuli meidän päässä, että… Tottakai se, että sitten kun ne on yhdessä paikassa se kaikki tieto, niin se on niinku kaikkien kannalta yksinkertaisempaa.”

Tiedon hallintaan tiivistyy Konstan mukaan Easoftin isoimmat hyödyt. Järjestelmä on rakennettu niin, että kaikki tieto, mitä kerätään, tallentuu loogisesti ja löytyy helposti. Automaattiset raportit niin asiakkaalle tai sisäiseen käyttöön kuin esimerkiksi verottajalle säästävät aikaa valtavasti. Ja kun tietoa kertyy älykkääseen järjestelmään, sen hyödyntäminen ja sitä myötä liiketoiminnan kehittäminen on hämmästyttävän helppoa:

“Se mikä mun mielestä tommosessa järjestelmässä on ehkä jopa tärkein juttu niin se, että se kaikki liiketoimintaan liittyvä tieto on yhdessä paikassa.”