Asiakaskokemuksia
”Toiminnanohjausjärjestelmä on meille liian kallis.”
Kerron, miksi tämä väite ei yleensä pidä paikkansa.
Oletetaan, että meillä olisi remonttialan yritys, jonka liikevaihto on 1,2M€/vuosi. Ilman toiminnanohjausjärjestelmää: tarjoukset lasketaan käsin, työmaat aikataulutetaan jotenkin, myyntilaskut luodaan manuaalisesti ja näiden selvittämiseen menee aikaa, lisätyöt laskutetaan jos muistetaan, palkkojen laskenta hoidetaan käsin ja liiketoimintaa seurantaan perstuntumalla.
Kun remonttialan toiminnanohjausjärjestelmä on otettu käyttöön: Tarjoukset lasketaan sähköisillä työkaluilla tehokkaasti ja oikein, laskut muodostuvat automaattisesti, tilaukset aikataulutetaan kalenteriin ja asentajat näkevät kaikki tiedot puhelimesta, laskut lähetetään nappia painamalla, palkanlaskenta tapahtuu sähköisesti ja liiketoiminnan seuranta on reaaliaikaista.
Kun huomioidaan säästynyt työaika, tehostunut laskutus ja palkanlaskenta, lisääntynyt myynti ja tehostunut asennus niin toiminnanohjausjärjestelmä tuottaa yritykselle yli 20 000€ ensimmäisenä vuonna.
Lisäksi yritys tietää jokaisen työmaan kannattavuuden euron tarkkuudella, pystyy seuraamaan myynnin ja asennuksen tunnuslukuja reaaliajassa ja näiden avulla saa työkalut liiketoiminnan kannattavuuden kehittämiseen.
Katso tarkempi laskelma tästä.
"Sellaisen huomion voisin sanoa, että Easoft on vastannut oikeastaan useampiinkin tarpeisiin kuin ajattelimme. Mitä enemmän ohjelmaa olemme käyttäneet, sitä enemmän ja monipuolisemmin voimme hyödyntää ohjelmaa ja ottaa lisää ominaisuuksia käyttöön."
“Suosittelen Easoft-toiminnanohjausjärjestelmää lämpimästi. Se on erittäin selkeä ja yksinkertainen järjestelmä, joka kykenee silti vastaamaan suuriinkin vaatimuksiin ja käyttötarpeisiin. Omien kokemustemme perusteella suosittelisin sitä erityisesti remppahommiin erikoistuneille yrityksille, joilla on suuri määrä kuluttaja-asiakkaita.”
”Näin toimitusjohtajan näkökulmasta suurin hyöty on ollut, että työmaiden hallinta on helpottunut huomattavasti. Toimitusketju siitä hetkestä, kun me olemme jonkun homman sopineet aina siihen pisteeseen, että työmaa laskutetaan hoituu nyt muutamilla klikkauksilla. Eli ajansäästö ja työmaiden hallittavuus on minulle ollut tärkeintä. Yksittäisen asentajan kannalta on tärkeää, että työtuntien kirjaaminen on helppoa.”
Easoftin kautta saatte käyttöönne tehokkaan työkalun työmaiden dokumentointiin ja dokumenttien hallintaan – Easoft Docsin.
Manuaalinen kirjaaminen paperille voi johtaa siihen, että tärkeäkin kirjaaminen jää tekemättä. Henkilöstöllä menee liikaa aikaa fyysisten asiakirjojen kanssa, mikä aiheuttaa turhaa stressiä työpaikalla. Paperinen asiakirja ei aina tee vaikutusta myöskään asiakkaaseen ja lomakkeet katoavat usein. Dokumentointi on aikaa vieviä ja haasteellisia – ellei käytä Easoft Docsin kaltaista sovellusta.
Toimiva dokumentointi on olennaista myös taloushallinnon näkökulmasta. Etenkin yritystoiminnan kasvaessa tai laajentuessa raporttien ja pöytäkirjojen määrä kasvaa. Tällöin on olennaista saada laskutukseen liittyvät dokumentit laskutukseen heti – jotta laskut eivät keräänny pinoksi pöydälle ja yrityksen kassa vaarannu.
Dokumenttikansioiden jako-ominaisuus lisää yrityksen läpinäkyvyyttä ja parantaa samalla sekä työntekijä- että asiakastyytyväisyyttä,
Yleensä dokumentit eivät jää pelkästään dokumentin tekijän haltuun, vaan on tarve jakaa pöytäkirjoja ja raportteja esimerkiksi myös asiakkaalle, laskutukseen ja työnjohtoon. Easoft Docsilla tämä onnistuu helposti ja nopeasti.
Tiedätkö oikeasti paljonko työmaat jättävät teille euroja? Entä onko tarjoukset laskettu oikein? Tai miten asennukset on hoidettu ja mitä tapahtuu kahdenviikon päästä?
Remonttiliiketoiminnassa Easoft toiminnanohjaus auttaa hallitsemaan liiketoimintaa ja lopulta mahdollistaa paremman tuloksen. Easoftin CRM:n avulla hallitset asiakkaita, tarjouslaskennan tuotepakettien ja laskureiden avulla saat tarkat, kauniit ja määrämuotoiset tarjoukset asiakkaalle, kalenteroinnin ja mobiilin avulla pyörität asennukset ja lopulta tilaustenhallinnan avulla saat tarkan tiedon mitä kohteessa on tehty ja paljonko se jätti meille katetta.
Tutustu Easoftin ominaisuuksiin tarkemmin tästä.
Tarjouslaskenta on yrityksen kannattavuuden peruskivi. Easoftin tuoterekisterit, tuoterakenteet, osiot ja massojen tuonti tekevät hinnoittelusta nopeaa, tarkkaa ja määrämuotoista. Ohjelmassa on valmiit muokattavat tarjouspohjat ja lomake-editori, jonka avulla voitte rakentaa tarjouspohjasta juuri teidän näköisen. Easoftissa voit siis laskea hinnan, syöttää urakan kuvauksen ja lisätiedot, liittää mukaan sopimusehdot ja esitteet ja lopulta lähettää koko paketin asiakkaalle suoraan sähköpostiin. Koko prosessi yhdessä ohjelmassa.
Lue lisääOikein laskettu tarjous on lähtökohta kannattavassa liiketoiminnassa. Easoft tarjouslaskennan tuoterakenteet tekevät tarjouslaskennasta tarkkaa, yhdenmukaista ja määrämuotoista. Näiden avulla varmistat, että myyjät laskevat tarjoukset oikein. Rakenteet myös helpottavat ja nopeuttavat isojen urakoiden laskemista. Rakenteiden luominen ja päivittäminen on yksinkertaista ja jokainen yritys voi rakentaa itselleen omiin tarpeisiin sopivat rakenteet.
Lue lisääToimiva projektinhallinta säästää aikaa, helpottaa työnjakoa ja pitää kaikki osapuolet ajan tasalla projektin etenemisestä. Easoft on monipuolisuutensa ansiosta erinomainen työkalu projektinhallintaan. Easoftin avulla voit: suunnitella aikataulut, määritellä työvaiheille tekijät, seurata töiden edistymistä, kohdistaa laskut projekteille, laskuttaa, seurata projektin dokumentteja ja päivittää niitä, sekä seurata projektin kannattavuutta halutessasi hyvinkin yksityiskohtaisesti.
Lue lisääKun työmaita on käynnissä useampia yhtä aikaa, voi työmaiden aikataulutus ja resursointi olla aikamoinen palapeli. Ylimääräisiä haasteita tuo se, kun yhden työmaan aikataulu venyy ja pitkittää seuraavan alkamista. Easoftin tilauskalenteri on vastaus aikataulutuksen ja resursoinnin haasteisiin. Sen avulla siirrät tilauskannan listanäkymästä visuaaliseen muotoon kalenteriin ja seuraat eri tunnisteilla tilausten etenemistä. Kalenterit tekevät tuotannon suunnittelusta tehokasta ja tarkkaa ja auttavat hallitsemaan isompaa tilauskantaa.
Lue lisääSähköinen dokumentointi tekee lomakkeiden täyttämisestä ja työn dokumentoinnista helppoa ja laadukasta. Easoft Docs dokumentointityökalussa saat käyttöösi dokumenttikirjaston, lomake-editorin, pilvipalvelun dokumenttien tallentamiseen, sekä työkalut, joilla dokumentteja on helppo täyttää suoraan työmaalla mobiilisti. Jokainen täytetty dokumentti tallentuu oikean tilauksen taakse ja oikeaan kansioon. Lisäksi kansiota voidaan jakaa asiakkaan nähtäville. Työkalu tekee dokumentoinnista helppoa, säästää työaikaa, parantaa laatua ja helpottaa laadunvalvontaa.
Lue lisääKirjanpidon ja liiketoiminnan tunnusluvut ovat olennaisia liiketoiminnan seuraamisessa ja päätöksenteossa. Oikeanlaiset mittarit ja raportit antavat tärkeää tietoa yrityksen tai sen osa-alueen toiminnasta ja kehityssuunnasta. Easoft ERP -toiminnanohjausjärjestelmässä saatte käyttöönne kattavat raportit ja mittaristot niin myynnin, asennuksen kuin kannattavuuden seurantaan. Tunnusluvut voi myös ottaa raportteina ulos ja toimittaa esimerkiksi kirjanpitäjälle.
Lue lisääSuomessa rakennusalan yritysten on annettava verottajalle urakka- ja työntekijäilmoitukset. Nykyisen ohjeistuksen mukaan yli 15 000 euron urakoista on tehtävä säännöllisesti verottajailmoitukset. Easoft ERP -toiminnanohjausjärjestelmä helpottaa ja nopeuttaa verottajailmoitusten antamista. Omien työntekijöiden työtunnit saadaan tuntikirjausten kautta. Aliurakoitsijat sen sijaan kirjaavat työaikansa kirjautumalla erillisen linkin kautta työmaalle sisään ja työmaalta ulos. Raportin saa Easoftista ulos oikeassa muodossaan.
Lue lisääToimiva työajanseuranta on tärkeä osa liiketoiminnan hallintaa. Easoft työajanseuranta on helppokäyttöinen mobiilityökalu tuntien ja korvausten kirjaamiseen. Työkalu antaa tarkat tiedot toteutuneista tunneista, matkakuluista ja korvauksista ja näiden pohjalta saadaan tiedot palkanlaskentaan, laskutukseen ja kannattavuudenseurantaan. Työajanseuranta antaa myös työkalut työmaiden läpimenoaikojen ja työntekijöiden tuottavuuden seurantaan.
Lue lisääKun asiakashankinta toimii, on myynti helppoa ja tehokasta. Yhdistämään asiakkaita ja yrityksiä olemme rakentaneet Easoft KodinPro palvelun. KodinPro on verkkopalvelu, jonka avulla yrittäjä ja asiakas löytävät toisensa. Asiakas voi jättää palveluun työpyyntöjä, jotka tulevat automaattisesti näkyviin yrittäjän Easoftiin. Easoftin kautta voit tehdä asiakkaalle tarjouksen, lähettää tilausvahvistuksen ja lopulta laskuttaa työn. Koko prosessi on siis integroitu toiminnanohjausjärjestelmään.
Lue lisääAsiakastyytyväisyystutkimus antaa sinulle tarkan tiedon mitä asiakkaasi todella ajattelevat ja antaa sinulle mahdollisuuden reagoida nopeasti. Easoft – ZEF yhteistyön tuloksena Easoftissa on valmis toiminnallisuus asiakastyytyväisyyden tutkimiseen. Kysely lähtee automaattisesti asiakkaalle tekstiviestinä kun tilaus on merkitty valmiiksi. Tekoäly analysoi kyselyn tulokset, rakentaa teille raportin ja antaa nopeasti tiedon esim reklamaatioista. Lisäksi kysely kannustaa tyytyväisiä asiakkaita antamaan Google arvostelun.
Lue lisääAsiakkaat ja asiakassuhteet ovat liiketoiminnan tärkein osa-alue. Toimiva asiakashallinta tukee myyntiä ja asiakaspalvelua sekä helpottaa yrityksen sisäistä tiedonkulkua. Easoftin helppokäyttöinen asiakashallintajärjestelmä eli CRM koostuu myyntiputkesta, asiakasrekisteristä ja tehtävienhallinnasta. Se käsittää asiakkuuden vaiheet tarjouspyynnöstä arkistointiin. Myyntiputki ja asiakasrekisteri toimivat limittäin – olennaista onkin, että kaikki tärkeä, asiakkuuksiin liittyvä tieto löytyy yhdestä paikasta.
Lue lisää30 minuutin maksuttomassa etäpalaverissa esitten Easoftin toiminnallisuudet ja käymme yhdessä läpi miten Easoft voisi tehostaa teidän liiketoimintaanne.
Palaverin aikana saat selkeän kuvan miten voisit parhaiten hyödyntää Easoft-toiminnanohjausjärjestelmää ja missä kohtaa voisit sen avulla selkeimmin tehostaa ja helpottaa liiketoimintaasi.
Varaa maksuton etäpalaveriaika oheisella lomakkeella tai soittamalla alta löytyvään numeroon.
Etäpalaverissa esittelin Easoftin toimintaa sinulle henkilökohtaisesti verkon välityksellä.
Täytä yhteystietosi alle, niin otamme sinuun mahdollisimman nopeasti yhteyttä sopiaksemme tarkemman ajankohdan etädemolle. Etädemo on 100% maksuton eikä sido sinua mihinkään.
Kirjoitimme oppaan siitä, mitä tulee ottaa huomioon toiminnanohjausjärjestelmää valittaessa asennusliiketoimintaan. Laitoimme oppaan jakoon maksutta, lataa siis omasi ja vältä yleisimmät virheet toiminnanohjausjärjestelmän valinnassa!