Ikkuna- ja oviremonttien ammattilainen Pokas Oy vakuuttui Easoft-järjestelmän toimivuudesta. Sen avulla yrityksessä on saatu parannettua erityisesti asiakashallintaa ja tilausprosessia.
Tilaus selkeälle ja yksinkertaiselle toiminnanohjausjärjestelmälle
Yksityisasiakkaita ikkuna- ja oviremonteissa palvelevassa Pokas Oy:ssä oli tarve helppokäyttöiselle toiminnanohjausjärjestelmälle, joka helpottaisi asiakassuhteiden hallintaa.
“Käytössämme oli jo toiminnanohjausjärjestelmä, mutta sen muokkaaminen nykyisiin tarpeisiimme sopivaksi olisi vaatinut isoja muutoksia ja tullut kalliiksi. Suurimpia ongelmia siinä olivat tarjouslaskennan monimutkaisuus ja koko järjestelmän raskas koneisto”, kertoo Timo Peltomäki Pokas Oy:stä.
“Tarvitsimme selkeän ja yksinkertaisen järjestelmän, jolla voisi laskea asiakkaalle nopeasti tarjouksen ja tilata tavarat sen tietojen perusteella. Halusimme järjestelmän sisältävän myös kontaktointiominaisuuden, jonka avulla asiakkaaseen voidaan ottaa yhteyttä ja merkitä samalla muistiin kaikki asiakassuhteeseen liittyvät tiedot ja toimenpiteet.”
Ominaisuudet räätälöitynä tarpeiden mukaan
Näiden vaatimusten perusteella Pokas Oy päätti ottaa Easoft-toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönsä joulukuussa 2014. Yrityksessä on oltu tyytyväisiä valintaan.
“Päädyimme Easoftiin, koska se on yksinkertainen mutta erittäin kattava järjestelmä. Se on myös edullinen suhteessa siihen, kuinka monipuolisen toiminnan se mahdollistaa. Lisäksi järjestelmään saa erityisominaisuuksia, jotka mahdollistavat nopean kasvun yrityksellemme”, Timo perustelee.
“Yhteistyö on lähtenyt käyntiin erinomaisen hyvin. Aluksi kävimme yhdessä läpi järjestelmään liittyvät tarpeemme ja saimme rakennettua käyttöömme tärkeimmät ominaisuudet: asiakashankinnan, tarjouslaskennan, tavaratilaukset, työmaan luovutuksen ja laskutuksen sekä kotitalousvähennykseen liittyvät toimenpiteet.”
Kuukauden valmistelun jälkeen Easoft-järjestelmä voitiin ottaa käyttöön koko yrityksessä. Käyttöönotto sujui hyvin, ja Easoftilta on saatu tarvittaessa apua.
“Reagointi ongelmatilanteissa on ollut erittäin nopeaa. Toiminnallisten häiriöiden ilmetessä Easoft on reagoinut välittömästi ja korjannut viat muutaman tunnin kuluessa”, Timo sanoo.
Laatua asiakashallintaan ja sujuvuutta arkeen
Easoft-järjestelmä on vastannut Pokasilla juuri halutunlaisesti asiakaskontaktien hallintaan.
“Järjestelmästä voidaan määrittää, milloin asiakkaaseen ollaan yhteydessä – tai mitä muita toimenpiteitä asiakkaalle halutaankin määritellä. Soittopyynnöt asiakkaille tulevat oikealle henkilölle soitettavaksi, mikä on tuonut suunnattoman avun asiakkuuksien hallintaan ja mahdollistanut meille entistäkin paremman asiakkaistamme huolehtimisen”, Timo kertoo.
Lisäksi Easoft-järjestelmä on helpottanut päivittäistä arkea Pokasilla monin muin tavoin.
“Näemme järjestelmästä reaaliajassa kullekin asiakkaalle tehdyt toimenpiteet, mikä helpottaa huomattavasti asiakastilausten hallintaa. Kaikki yrityksen toiminnot voidaan hoitaa sähköisesti tavaratilausten lähettämistä myöten. Tärkein Easoft-järjestelmän hyöty on kuitenkin ollut tilaus- ja laskutusprosessin nopeuttaminen sekä tietojen vieminen helposti kirjanpitoon asti”, Timo tiivistää.
“Suosittelen Easoft-toiminnanohjausjärjestelmää lämpimästi. Se on erittäin selkeä ja yksinkertainen järjestelmä, joka kykenee silti vastaamaan suuriinkin vaatimuksiin ja käyttötarpeisiin. Omien kokemustemme perusteella suosittelisin sitä erityisesti suoramyyntiin erikoistuneille yrityksille, joilla on suuri määrä kuluttaja-asiakkaita.”