Trustmary on työkalu, jonka avulla keräät asiakkailtasi palautetta automaattisesti oikeassa kohdassa ostopolkua ja asiakaskokemusta.
Lisäksi voit muuntaa saamasi positiiviset palautteet julkisiksi arvosteluiksi ja käyttää niitä myynnin ja markkinoinnin apuna verkkosivuilla ja muissa kanavissa. Näin toimivat yritykset kasvattavat verkkosivujen konversioita keskimäärin 20%.
Trustmary integroidaan Easoftin kanssa, jolloin ohjelman käyttäminen hoituu samalla, kun teet tavanomaisia toimenpiteitä suoraan Easoftissa.
Miten palautteet ja suositukset hyödyttävät myyntiä ja markkinointia
Asiakaspalaute auttaa tunnistamaan asiakaskokemuksen vahvuuksia ja heikkouksia. Palautteen avulla yritykset voivat kehittää toimintaansa.
Mutta oletko tullut ajatelleeksi, että asiakaspalautteet ovat tärkeitä myös myynnissä ja markkinoinnissa?
Potentiaaliset asiakkaat luottavat entisten asiakkaiden sanaan enemmän kuin siihen, mitä yritys tai sen edustaja väittää.
Monesti ostopäätöksiä pohtiessa kysymmekin kokemuksia ja suosituksia muilta ihmisiltä.
Nykypäivänä netin arvostelut tuovat saatavillemme suuremman otoksen aiempien asiakkaiden kokemuksia.
Asiakkaiden arvostelut ovat siis elintärkeitä yrityksille.
Positiiviset julkiset palautteet muun muassa:
- Auttavat rakentamaan luottamusta verkossa
- Kasvattavat verkkosivujen konversioprosenttia
- Tukevat asiakkaan ostopäätöstä
- Voivat auttaa hakukoneoptimoinnissa
- Rakentavat mainetta ja näkyvyyttä yrityksellesi verkossa
Joku saattaa välttää arvostelujen keräämistä siinä pelossa, että yritys saa negatiivisia arvosteluja, jotka tuottavat mainehaittaa.
Tässä piilee kuitenkin yllättävä ansa. Paha kello kauas kuuluu, ja harva tulee kirjoittaneeksi arvostelun muuten vain ihan hyvästä kokemuksesta.
Mikäli jäät passiivisena odottamaan arvosteluja, niin on todennäköistä, että tyytymättömät asiakkaat kertovat kokemuksensa useammin kuin tyytyväiset asiakkaat. Se vääristää tilannetta ja haittaa yrityksesi mainetta.
Paras tapa varmistaa, että yrityksesi saa hyviä arvosteluja, on kysyä palautetta kaikilta asiakkailta.
Näin myös tunnistat tyytyväiset asiakkaat, ja voit saada heiltä suosituksen samalla kun kysyt palautetta.
Miten Trustmary toimii?
Trustmaryn avulla voit:
- Kerätä asiakaspalautetta
- Mitata asiakatyytyväisyyttä
- Selvittää yrityksesi Net Promoter Scoren
- Saada julkisia arvosteluja ja suosituksia
- Saada muun muassa Google- ja Facebook-arvosteluja
- Lisätä suosituksia verkkosivulle ja sosiaaliseen mediaan
- Parantaa verkkosivujen konversioprosenttia
- Lisätä sivuillesi pop-upeja tai chatbotteja
- Sekä paljon muuta
Esimerkki, kuinka yritys voisi käyttää Trustmarya:
- Kysytään palautetta asiakkaalta lyhyen kyselyn avulla. Kyselyssä mitataan NPS-lukua ja selvitetään tyytyväisyyttä myös avoimella kysymyksellä.
Saat kyselyyn oman brändisi logon ja värityksen yhdellä klikkauksella.
- Hyvän NPS-arvosanan antaneet asiakkaat saavat halutessaan antaa myös julkisen suosituksen tai vaikka Google-arvostelun.
- Saadut suositukset upotetaan arvosteluwidgetin avulla nettisivulle, missä ne auttavat rakentamaan luottamusta ja tukevat asiakkaan ostopäätöstä.
- Liidejä kerätään pop-upin tai chatbotin avulla, joissa niinikään näytetään yrityksen saamia suosituksia.
Esimerkiksi Kattotutka sai tuplattua liidien määrän nettisivulta, jossa popupia näytettiin.
- Asiakastyytyväisyyttä seurataan aktiivisesti raporttien avulla, jolloin osataan tarvittaessa reagoida ja parantaa tilannetta.
Koko prosessi voidaan myös automatisoida. Automaatioiden triggereiksi asetetaan Easoftissa tapahtuvat toiminnot, jolloin Trustmaryssa ei tarvitse käydä kuin tsekkaamassa kyselyiden raportit.
Esimerkiksi rakennusyritys Taitokatto käyttää Trustmarya ja Easoftia.
– Trustmaryn integroiminen suoraan ERP:iin oli todella hyvä päätös. Meidän ei tarvitse enää käyttää aikaa palautteen keräämiseen, vaan voimme käyttää kaiken ajan liiketoiminnan kehittämiseen palautteen pohjalta, kertoo Sakke Ikonen, Taitokaton myynti- ja markkinointijohtaja.
Lue Trustmaryn blogista kuinka Taitokatto hyödyntää Trustmarya.
Esimerkkejä automaatioista
Palautekyselyiden ajoittaminen auttaa saamaan enemmän vastauksia, sekä tutkimaan asiakastyytyväisyyttä erilaisissa ostopolun vaiheissa.
Tässä muutama esimerkki, millaisia automaatioita voit rakentaa Easoftin ja Trustmaryn avulla.
Voitettu kauppa -> suositus
Kun liidin tilaksi asetetaan kauppa, niin tämä triggeröi suoraan kyselyn, jolla pyydetään suositusta. Kaupan voittaminen on yleensä hyvä merkki siitä, että asiakkaalta voi saada positiivisen arvostelun.
Toimitettu tilaus -> palautekysely ja suosituksen pyytäminen
Kun merkitset Easoftin päässä tilauksen toimitetuksi, asiakkaan kontakti siirtyy Trustmaryyn kontaktilistalle, mistä lähetetään palautekysely tietyn ajan kuluttua.
Hävitty kauppa -> palautekysely
Mikäli kauppaa ei synny, ei ehkä ole paras hetki pyytää suositusta. Mutta palautetta kannattaa kysyä myös tässä tilanteessa.
Jatkuva palautekysely
Pitkissä asiakassuhteissa on syytä lähettää palautekysely useamman kerran sopivin väliajoin. Näin pysyt perillä siitä, miten asiakastyytyväisyys kehittyy.
Miksi kerätä palautetta ja suosituksia Trustmarylla
Hyvä vastausprosentti
Yksi suurimmista huolenaiheista palautetta kysyessä on kuinka saadaan asiakkaan vastaamaaan kyselyihin.
Trustmarya käyttävillä yrityksillä keskimääräinen vastausprosentti korkea, ja suosituksia antaa noin 20% asiakkaista. Tämä tietenkin vaihtele asiakastyytyväisyyden mukaan.
Kyselyt ovat lyhyitä ja helppoja täyttää, jolloin suurempi osuus asiakkaista vie vastaamisen loppuun asti.
Tehostaa verkkosivuja keskimäärin 20%
Asiakkaamme, jotka lisäävät arvosteluja nettisivuilleen, kokevat keskimäärin 20% nousun konversioissa – siis yhteydenotoissa, ostoissa, tai muissa mitattavissa tapahtumissa.
Mitä jos voisit saada 20% enemmän potentiaalisia asiakkaita kiinni verkkosivuiltasi? Mitä se tarkoittaisi liiketoiminnalle?
Tee isosta työstä pieni automaatiolla
Paras keino saada positiivisia arvosteluja on kysyä niitä aktiivisesti mahdollisimman monilta asiakkailta.
Siinä onkin haaste monille yrityksille, sillä asiakkaiden kokemusten kerääminen on aikaavievää, ja monesti on myös häilyvää, kenelle vastuu niistä kuuluu.
Kun automatisoit prosessin Trustmaryn avulla, homma hoituu samalla kun teet tavanomaisia toimenpiteitä Easoftissa. Kun automaatio on asennettu, sinun ei välttämättä tarvitse käydä edes Trustmaryn sovelluksessa, sillä tieto siirtyy ohjelmien välillä.
Helppo käyttää ja apua saatavilla suomeksi
Kyselyiden tekeminen ja lähettäminen, tulosten analysoiminen, ja suositusten lisääminen verkkosivulle on erittäin helppoa. Trustmarylla on paljon asiakkaita, jotka suoriutuvat näistä täysin itsenäisesti muutamissa minuuteissa.
Apua on kuitenkin tarjolla sitä tarvitseville – ihan suomeksi.
Teknisen avun lisäksi saat asiantuntijoiltamme hyviä vinkkejä suositusten strategiseen hyödyntämiseen.
Turvallinen ja GDPR:n mukainen työkalu
Suomalaisena yrityksenä Trustmary noudattaa EU:n tietosuoja-asetuksia. Turvallisuudesta ja vaatimusten mukaisuudesta ei siis tarvitse stressata.
Ota integraatio käyttöön
Lisätietoja Easoft-Trustmary integraation käyttöönottoon löydät tästä linkistä >>