Vektor-Palvelut Oy on vuonna 2017 perustettu rakennusalan yritys, joka on erikoistunut julkisivusaneerauksiin ja parvekkeiden kunnostuksiin. Vektor otti Easoftin käyttöön vuonna 2022.
Susanna Kheirabadi toimii yrityksen taloushallinnossa.
“Aika helpolla ollaan pärjätty, – maalaisjärki riittää sen käyttöön”, naurahtaa Susanna heti haastattelun alussa.
Mutta miten Easoft käytännössä näkyy Vektorin arjessa?
Ennen käytössä kellokortti ja monta muuta järjestelmää – nykyään Easoft
Vektor pääsi Easoftin avulla eroon järjestelmistä toiseen hyppimisestä. Esimerkiksi kellokortti työajan seurannassa ei kokonaisuuden kannalta ollut hyvä ratkaisu, sillä se toi vain yhden järjestelmän lisää:
“Ennen meillä oli käytössä kellokortti ja se oli aika vaikeata, et täytyi hypätä niinku… järjestelmästä järjestelmään.”
”Nyt kun meillä on kaikki yhdessä paikassa Easoftissa, niin me päästään tekemään projektinlaskentaa, palkanlaskentaa, työajan seurantaa, projektiseurantaa, ja tekemään lisätilauksia ja laskutusta. Eli meillä on liitetty siihen toi reskontra kokonaan.”
“Kolmella klikkauksella palkka on laskettu.”
Susanna Kheirabadi, Vektor-Palvelut
Järjestelmä voi siis olla samaan aikaan helppokäyttöinen että kattava. Yrityksen arjen hallinnollisten töiden hoitaminen helpottuu ja nopeutuu. Asiat ovat hallinnassa.
Susanna kertoo Easoftin helpottavan myös perehdytystä ja työntekijöiden koulutusta:
“Easoft on helpottanut meidän arkee siinä mielessä, et sitten kun tulee uudet työntekijät – johtajat ja sitten ihan pelkästään työntekijät – niitä on helppo kouluttaa. Meillä on yksi pieni ohje jonka avulla aika pitkälle pärjää.”
Helppokäyttöistä järjestelmää on helppo suositella
Susanna pitää Easoftia helppona ja edullisena järjestelmänä:
Easoftin käyttö oli helppoa, ei se vaatinut niinku… hirveiden tuntien koulutusta. Siinä meni sellanen puoli tuntia.”
Helppokäyttöisyys onkin ollut alusta asti tärkeä kulmakivi Easoftin kehittämisessä. Ja vaikka Easoft ERP on erityisesti rakennusalalle suunnattu toiminnanohjausjärjestelmä, Susanna suosittelee järjestelmää myös muuhun liiketoimintaan:
“Me suositellaan kovasti Easoftia varsinkin rakennusalan yrityksille ja sitten mä voisin jopa sanoa, että esimerkiksi ravintola-ala olis aika kiitollinen tällasesta järjestelmästä, et työntekijä itse pääsee näpyttämään omia työtunteja. Sunnuntaisin työntekijät itse pääsevät laittamaan yövuorolisän ja niitä pakollisia lisiä.”
“Tottakai ne vaatii tarkistusta, mut se kummiskin helpottaa aika paljon, et sitten se on kolmella klikkauksella palkka laskettu. Ainoa mihin palkanlaskija tarvitaan on että hän tarkistaisi sen.”
Jokaisesta järjestelmästä tulee jokin säännöllinen kulu yritykselle. Easoft vähentää kuitenkin kaikkien avainhenkilöiden työmäärää niin paljon, että Susanna ei epäröi sanoessaan:
“Taloudellisista syistä helppo (valinta)… suht edullinen, sanotaan nyt näin.”
Haasteissa auttaa Easoftin toimiva tuki
Vaikka peruskäyttö on helppoa, haasteita voi tulla esimerkiksi rajapintojen kanssa.
“On tottakai ollut joskus vaikeeta, varsinkin noissa käyttörajoissa ja rajapinnoissa, mut sit ku soittaa tohon tukipalveluun niin aika nopeasti Anton sieltä vastaa”,
Susanna naurahtaa.
Easoftilla asiakas saa nopeasti henkilökohtaista palvelua ja tätä Susannakin arvostaa:
“Me ollaan kovasti pidetty Easoftista. Aina, jos tulee jotain, niin saa yhteyden tukeen. Sitten, jos tuki on jostain syystä varattuna, niin sitten on myyntipuoli, ketkä osaa auttaa myös.”