Projektinhallinta koostuu suunnittelusta, toteutuksesta, seurannasta, lopetuksesta ja jälkiarvioinnista. Se on työn organisoimista ja hallintaa. Onnistuneen projektinhallinnan seurauksena urakka pysyy aikataulussa ja budjetissa, ja työn sisältö ja laatu ovat sitä, mitä on sovittu.
Easoftilla projektinhallinta tapahtuu kuin itsestään – keskeiset ominaisuudet
Kun Easoftin tarjouslaskentatyökalulla tehty tarjous hyväksytään, se muuttuu tilaukseksi automaattisesti. Tilauksen tiedot ovat järjestelmässä valmiiksi – niitä ei siis tarvitse kirjata enää uudestaan. Tilauksen aikataulutus ja resursointi käy kätevästi tilauskalenterimme avulla.
Tilauksen etenemistä on helppo seurata. Kun asentaja saa työvaiheen tehtyä, hän merkkaa sen valmiiksi järjestelmään. Kaikki työvaiheet dokumentoidaan toiminnanohjausjärjestelmän dokumentointityökalulla, ja sen seurauksena kaikki tärkeä tieto tulee kirjattua kuin itsestään.
Easoftissa kaikki ostolaskut kohdistuvat automaattisesti oikeille tilaukselle, minkä ansiosta niiden katteiden ja kannattavuuden seuranta sekä ostorivien siirtäminen riveiksi myyntilaskulle on helppoa. Kohteen kannattavuuden seuranta käy kätevästi laskutuksen ja tuntikirjauksien perusteella. Toteutunutta kannattavuutta voi verrata helposti ennustettuun kannattavuuteen.
Kun kohde on kokonaisuudessaan valmis ja urakka laskutettu, se arkistoidaan järjestelmään.