OP-rahoitus – turvallinen ja joustava rahoitusratkaisu

Easoft - OP rajapinnan ansiosta voit hoitaa koko rahoitusprosessin kokonaisuudessaan Easoftissa hakemuksesta laskutukseen.

Etusivu / Easoft ERP / Ominaisuudet / OP-rahoitus

Easoftin kautta yrityksenne voi ottaa käyttöön OP-rahoituksen, joka on integroitu osaksi toiminnanohjausjärjestelmää. Integroinnin ansiosta rahoitushakemuksen tekeminen on helppoa ja nopeaa, ja rahatilaus lähtee automaattisesti OP:lle laskutuksen yhteydessä.

Rahoituksen hyödyt

Asiakkaanne näkökulmasta suurin hyöty on se, että hänen on mahdollista saada rahoitus hankinnoilleen vaivattomasti, joustavasti ja turvallisesti. Luottopäätöksen saa nopeasti, eikä sen saaminen edellytä käsirahaa, vakuuksia tai takaajia. OP:n rahoitus soveltuu kaikkien pankkien asiakkaille.

Myyjän näkökulmasta merkittävin hyöty on se, että aktiivisesti rahoitusta tarjoava myyjä myy enemmän. Rahoituksen avulla myyjä voi helpottaa asiakkaan ostopäätöksen tekemistä. OP-rahoituksen integrointi Easoftiin helpottaa ja nopeuttaa rahoitushakemuksen tekemistä ja luottopäätöksen seurantaa.

Taloushallinnon ja yrityksen näkökulmasta olennaista on se, että rahoitusmahdollisuus parantaa myynnin katetta ja sitä kautta yrityksen tulosta. OP-rahoituksen prosessi on sujuva: luottopäätös on nähtävissä tilauksen alla Easoftissa, ja rahatilaus lähtee OP:lle automaattisesti laskutuksen yhteydessä.

OP-rahoitus käytännössä – näin rahoitusprosessi toimii

  1. Tarjousta tehdessäsi valitse maksuehdoksi rahoitus. Rahoitushakemuksen voi välittömästi tehdä yhdessä asiakkaan kanssa. Voit myös halutessasi lähettää asiakkaalle linkin, jonka kautta asiakas pääsee täyttämään rahoitushakemuksen itsenäisesti. Rahoitushakemuksen tila (hyväksytty, hylätty, käsittelyssä, luonnos) on näkyvissä sekä tarjouksella että tilauksella.
  2. Kun tarjous ja rahoitushakemus on hyväksytty, lisää tilaukselle Easoft Docsilla dokumentti, jonka tunniste on “Toimitusvahvistus”. Toimitusvahvistus liitetään automaattisesti rahatilaukseen.
  3. Kun rahoituspäätös on saatu ja urakka on valmis, tilaus merkitään valmiiksi ja siirretään laskutukseen. Rahatilaus lähtee automaattisesti rahoitusyhtiöön samalla, kun lasku lähetetään taloushallinnon ohjelmaan rajapinnan kautta.

Onko yrityksenne Easoftin asiakas, mutta ette ole ottaneet OP-rahoitusta käyttöönne?

Käyttöönotto on suoraviivainen ja sisältää koulutuksen rahoituksen käyttöön. Mikäli käytössänne on jo Easoft ja seuraavat kohdat täyttyvät, voit siirtyä varaamaan alhaalta käyttöönottoajan.

  1. Mikäli teillä ei ole vielä käytössä OP:n rahoitusta, voit siirtyä rahoitushakemuksen täyttämiseen tästä. Hakemuksen täyttämisen jälkeen voit varata käyttöönottoajan noin kahden viikon päähän.
  2. Rahatilauksen automaatio edellyttää, että käytössänne on joku seuraavista taloushallinnan ohjelmista: Fennoa, Heeros, Netvisor, Procountor, Talenom, Ropo tai VismaNova. Muissa rajapinnoissa suoritus tulee asiakkaan tilille, mutta kirjanpitäjä joutuu kohdistamaan suorituksen manuaalisesti myyntilaskulle.
  3. Rahatilauksen automaattista lähettämistä varten laskutus on tehtävä Easoftin kautta. Mikäli laskutusta ei hoideta Easoftin kautta, voidaan kuitenkin rahoitushakemusten tekeminen ottaa käyttöön hintaan 100 € / kk.
  4. Jotta rahatilaus voidaan lähettää OP:lle, tilaukselle on luotava “Toimituksen vastaanottopöytäkirja” -dokumentti tunnisteella “Toimitusvahvistus”. Tämä dokumentti tehdään Easoft Docsilla.

Esittelemme toiminnallisuudet maksutta

Etädemossa esittelemme teille toiminnallisuudet ja käymme läpi miten ohjelmistomme voisivat tehostaa teidän liiketoimintaanne.