”Easoft on vastannut oikeastaan useampiinkin tarpeisiin kuin ajattelimme” – EcoFloor Finland Oy

23.09.2019 | Blogi, Kokemuksia

Etusivu / Blogi / ”Easoft on vastannut oikeastaan useampiinkin tarpeisiin kuin ajattelimme” – EcoFloor Finland Oy

Ecofloor valmistaa maakostea betonilattioita niin rakennusliikkeille kuin pienasiakkaillekin. Maakosteabetoni valmistetaan työmaalla siihen tarkoitetulla pumppausyksiköllä. Maakosteabetoni on erittäin ekologinen vaihtoehto niin rakennukselle kuin ympäristöllekin.

”Meillä meni liikaa aikaa tiedon keräämiseen ja välittämiseen ja tuntui, että kokonaisuus pitäisi saada paremmin hallintaan”

Vaan kävipä niin, että määrätietoisen toiminnan tuloksena Ecofloorin palveluiden kysyntä kasvoi ja kasvoi. Toiminnan lisääntyessä yhä enemmän haastetta toi kaiken pitäminen hallinnassa. Työmaiden kannattavuus- ja kuluseuranta, resursointi ja kalenterointi, tarjouslaskenta, tarjous- ja tilaushallinta, työajanseuranta ja muut päivittäiset askareet veivät yhä enemmän aikaa ja tieto oli eri paikoissa ja vaikeasti saavutettavissa. Siispä kartoittamaan toimijoita, jotka voisivat tarjota ohjelmistoa helpottamaan arkea. Kartoitusvaiheessa tutustuttiin useaan eri toiminnanohjausjärjestelmään, joista käyttöön valikoitui Easoftin järjestelmä.

Sellaisen huomion voisin sanoa, että Easoft on vastannut oikeastaan useampiinkin tarpeisiin kuin ajattelimme. Mitä enemmän ohjelmaa olemme käyttäneet, sitä enemmän ja monipuolisemmin voimme hyödyntää ohjelmaa ja ottaa lisää ominaisuuksia käyttöön.

– Krista Veijanen

”Easoft on vastannut oikeastaan useampiinkin tarpeisiin kuin ajattelimme”

Nyt ohjelmaa on käytetty vuosi ja on aika kysyä Ecofloorin kokemuksia Easoftista. Vastaajana taloushallintoa Ecofloorilla hoitava Krista Veijanen.

Hei Krista! Miksi aikanaan päädyitte valitsemaan kartoituksen jälkeen juuri Easoftin?

Easoft valittiin, koska se vaikutti järjestelmistä selkeimmältä ja helppokäyttöisimmältä. Koimme, että Easoftia on helpoin muokata tarpeisiimme sopivaksi.

Miksi lähditte kartoittamaan järjestelmiä aikanaan?

– Meillä meni liikaa aikaa tiedon keräämiseen ja välittämiseen ja tuntui, että kokonaisuus pitäisi saada paremmin hallintaan. Tavoite oli säästää aikaa rutiineissa ja tiedon liikuttamisessa ja varmistaa, että kaikki tarvittava tieto on helposti kaikkien saavutettavissa.

Miten käyttöönotto sujui?

– Parasta käyttöönotossa oli se, että opimme käyttämään Easoftia nopeasti, koska yhteydenpito Easoftin päähän on toiminut loistavasti alusta asti. Easoftilta on helppo ja nopea saada apua, joten järjestelmän opetteluun ei kulu turhaa aikaa. Tukipuhelin on toiminut erinomaisesti, se on tärkeää varsinkin alkuvaiheessa. Olen käyttänyt muitakin ohjelmia ja yleensä ongelmana on, että apua ja tukea ei saa riittävän nopeasti, kun on tarvetta. Easoftilla tätä ongelmaa ei ole.

Mikä on ollut parasta Easoftissa?

– Parasta on kokonaisuus. Työmaiden resursointi ja kalenterointi, työajanseuranta, raportointi, tarjouslaskenta, laskutus, tarjous- ja tilaushallinta, kateseuranta kohteittain. Yksittäisinä asioina voi todeta, että työmaiden jälkilaskenta on nyt entistä helpompaa. Lisäksi sähköisen mittapöytäkirjan käyttö helpottaa laskutusta. Eli työntekijät voivat helposti sähköisesti merkata eri tuotteiden toteutuneen menekin ja pystyvät tarvittaessa ottamaan asiakkaalta allekirjoituksen toteutuneista määristä. Ja tästä tieto liikkuu laskutukseen ja me myös näemme toimiston päässä kaikki mittapöytäkirjat allekirjoituksineen.

Miten asentajien koulutus sujui?

– Alkuun tuli pientä muutosvastarintaa asentajilta. Mutta kun heille perusteltiin järjestelmän tarpeellisuus sekä hyödyt, he ottivat asian hyvin vastaan. Asentajat sisäistivät ohjelman käytön nopeasti. Puhuvat, että ohjelma on sen verran helppo käyttää, että ei paljoa tarvinnut opetella. Ja tokihan heidän oma työnsä on helpottunut tämän myötä; ei tarvitse soitella työmaan tiedoista koko ajan vaan on helppoa katsoa kännykästä mikä on homman nimi. Lisäksi omien työtuntien seuranta on näppärää.

Mitäpä muuta?

– Sellaisen huomion voisin sanoa, että Easoft on vastannut oikeastaan useampiinkin tarpeisiin kuin ajattelimme. Mitä enemmän ohjelmaa olemme käyttäneet, sitä enemmän ja monipuolisemmin voimme hyödyntää ohjelmaa ja ottaa lisää ominaisuuksia käyttöön. Erityisesti ohjelman muokattavuus on helpottanut työtämme. Pystymme nyt helposti seuraamaan meille tärkeitä raportteja päänäkymällä.

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

OPAS TOIMINNANOHJAUS­JÄRJESTELMÄN VALINTAAN

Lataa maksuton opas!

Kirjoitimme oppaan siitä, mitä tulee ottaa huomioon toiminnanohjausjärjestelmää valittaessa asennusliiketoimintaan. Laitoimme oppaan jakoon maksutta, lataa siis omasi ja vältä yleisimmät virheet toiminnanohjausjärjestelmän valinnassa!

Easoft Oy / Toiminnanohjausjärjestelmän valinta asennusliiketoimintaan - mitä ottaa huomioon?

Miksi vertailussa ollaan päädytty Easoftiin?

Vertailtuamme eri vaihtoehtoja, päädyimme Easoftiin koska...

Lue 5 tärkeintä syytä, miksi asiakasyrityksemme
ovat päätyneet Easofttoiminnanohjausjärjestelmään