Omawatti Oy myy ja asentaa aurinkopaneeleita sekä ilma-vesilämpöpumppuja Etelä- ja Keski-Suomessa. Yrityksen liikevaihto ja tulos ovat kasvaneet mukavasti viime vuosina. Toiminnan pyörittämisen tueksi otettiin pari vuotta sitten Easoft toiminnanohjausjärjestelmä. Kokemus Easoftista on ollut hyvä.
Mutta miksi toiminnanohjausjärjestelmä otettiin käyttöön?
Yrityksen toimitusjohtaja Paulus Kemppaisen mukaan Omawatti käyttää Easoftia hyvin kokonaisvaltaisesti:
“Omawatti käyttää Easoftia tällä hetkellä oikeastaan kaikkeen mahdolliseen eli asiakkaiden hallintaan, työmaitten läpiviemiseen, laskutukseen ja dokumentaatioon.”
Helppo dokumentointi mahdollistaa saumattoman yhteistyön
Helppo dokumentointi on yksi tärkeä osa Easoftia. Dokumentoinnin avulla kaikki kohteen ja asiakkaiden tiedot ovat aina yksien tunnuksien takana eikä niitä tarvitse erikseen välittää eteenpäin.
Tiedot tarpeellisine kuvineen kulkevat automaattisesti myyjältä asentajille ja asentajilta taas eteen päin asiakkaalle ja johtoportaaseen, mikä poistaa paperisotkun sekä tietojen hallintaan ja siirtymiseen liittyvät epäselvyydet:
“Meidän dokumentaatio toimii Easoftin kautta niin, että myyjät kun menee asiakkaalle ne tekee dokumentit, joista näkee myös mihin tulis ne paneelit ja niin edelleen – eli tekee kartoitusraportin. Tämän jälkeen kun asentajat menee työmaalle ja tekee homman valmiiksi, niin me tehdään sinne mittauspöytäkirjat ja kuvat työn vaiheista ja valmiista kohteista.”
Myös laskutus on muuttunut helpoksi – suoraan Easoftista parilla klikkauksella. Kun uusi järjestelmä otetaan käyttöön, alkuvaiheessa saattaa kuitenkin tulla ongelmia tai epäselvyyksiä. Näin kävi Omawatille laskutuksen kanssa. Easoftin käyttöönotosta ei kuitenkaan tule moitteita, sillä tuki on toiminut:
”Easoftin käyttöönotto sujui meillä hyvin. – isompia ongelmatilanteita ei oo tullu. Tottakai aina kun on uusi järjestelmä niin pitää kysyä, että miten tämä toimii ja niin edelleen, et joskus joku lasku ei ole lähtenyt oikeeseen paikkaan tai muuta, niin sitten me ollaan saatu kyllä aina apua siihen.”
“Näin parin vuoden jälkeen voi sanoa, että osataan käyttää tosi hyvin!”
Paulus kertoo toiminnanohjausjärjestelmän tuleen todella tarpeeseen:
“Meillä ei ennen Easoftia oo ollu aikaisemmin minkäänlaista järjestelmää, muuta kuin Excel ja Google kalenteri ja sähköposti. – oli meille tarpeellinen, et joku toiminnanohjausjärjestelmä otetaan.”
Paulus suositteleekin kaikille rakennusalan yrittäjille Easoftia, jotta yrityksen prosessit saadaan kuntoon. Tällöin myös kasvu on mahdollista:
“Mää suosittelen Easoftia oikeastaan kaikille rakennusalan yrittäjille ja pienemmillekin tekijöille, et saadaan tavallaan prosessoitua homma, niin sit pystyy kasvaa paremmin.”
Haluatko tietää lisää? Varaa aika maksuttomaan esittelyyn tai lue lisää asiakaskokemuksia täältä >>